Zabudowa przestrzeni ładunkowej

Podłogi oraz panele boczne

Zabudowa przestrzeni ładunkowej pozwala na zwiększenie funkcjonalności pojazdu, ochrania przed wgnieceniami oraz zniszczeniami od wewnętrznej strony pojazdu, co przekłada się na zwiększenie wartości podczas odsprzedaży. Podnosi komfort pracy jak i możliwość utrzymania schludnego i zadbanego wyglądu wnętrza. W połączeniu z dodatkowymi elementami zabezpieczającymi ładunek, zyskujesz bezpieczeństwo oraz dostosowanie się do obowiązujących przepisów w transporcie. Całość można uzupełnić dodatkowym oświetleniem w technologii LED. Wszystkie elementy są wycinane na maszynach CNC, co pozwala uzyskać 100% powtarzalności w przypadku wymiany elementu na nowy. Projekty zabudowy tworzone są w oparciu o skany 3D, które są rzeczywistym odzwierciedleniem bryły pojazdów.

Podstawowe elementy zabudowy

Podłogi

Proponowane przez nas podłogi zabezpieczamy przy krawędziach drzwi tylnych oraz bocznych kątownikami aluminiowymi, które są wpuszczane tak, aby uzyskać równą powierzchnię. W miejscach mocowania ładunku, przewidzianych w podłodze, stosujemy wpuszczane metalowe miseczki, aby uchwyty nie wystawały ponad podłogę. Montaż odbywa się bez ingerencji w konstrukcję pojazdu.

Rodzaje materiałów

Sklejka – o grubości 9 mm oraz 12 mm. Wodoodporna, wytrzymała, z górną powierzchnią antypoślizgową. Klasa I/I. Sklejka wodoodporna z naprasowaną dwustronnie folią fenolową lub melaminową, na której odciśnięty jest wzór hexagonalny. Dzięki temu płyta posiada właściwości antypoślizgowe i ciekawy efekt wizualny. Powierzchnia pokryta folią zabezpiecza podłogę przed wilgocią i podwyższa odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz ścieranie. Nazwa „wodoodporna” dotyczy spoiny łączącej warstwy w sklejce, która jest odporna na działanie wody, natomiast każde drewno jest higroskopijne i ulega spęcznieniu i skurczowi. Dlatego też, nasze podłogi są dodatkowo zabezpieczane przed wchłanianiem wilgoci.
Tworzywo sztuczne – płyty z tworzywa cechują się niższą wagą niż sklejka oraz łatwością w ich czyszczeniu. Tworzywo jest w pełni odporne na wodę. Grubość płyty wynosi ok. 10 mm. Posiada mniejszą odporność na uderzenia niż sklejka. Jest idealnym rozwiązaniem w mniejszych pojazdach

Panele boczne

Panele chronią najbardziej narażone elementy na zarysowania oraz wgniecenia. Ich dopasowanie pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni oraz zabezpiecza przed wpadaniem drobnych przedmiotów w oryginalnie puste przestrzenie. W połączeniu z pozostałymi elementami do zabezpieczania ładunku, uzyskujemy profesjonalny poziom użyteczności.

Rodzaje materiałów

Sklejka – sklejka suchotrwała o grubości od 4 mm do 6,5 mm, stosowana grubość jest w zależności od możliwości montażowych przy występujących przetłoczeniach w pojeździe. W kolorze naturalnym. Polecana do ochrony pojazdu w ciężkich warunkach pracy, takich jak branża budowlana czy transport stali.
Polipropylen – panele z tworzywa sztucznego o grubości ok 5 mm – polipropylen cechuje się lżejszą wagą, odpornością na wchłanianie zapachów lecz jest mniej odporny na wgniecenia przy uderzeniach niż sklejka. Jest to idealne rozwiązanie w branży spożywczej oraz tam, gdzie występuje bardzo duża wilgoć w pojeździe.

Obudowa nadkoli

Ochrania coraz bardziej cienkie blachy stosowane w samochodach. Nadkola są narażone przy wsuwaniu ciężkich ładunków, dlatego warto je odpowiednio zabezpieczyć dodatkową osłoną.

Rodzaje materiałów

Sklejka – stosowana grubość 12 mm. Budowane w kształcie prostokąta z opcją górnej półki na drobne elementy jak np. rękawiczki czy pasy. Sklejka chroni blachę nadkola przed mocnymi uderzeniami.
Wykładzina – idealnie dopasowana do kształtu bryły nadkola. Częściowo wygłusza oraz chroni przed zarysowaniami.
Tworzywo sztuczne – tworzywo odporne na pęknięcia, chroni przed zarysowaniami oraz lekkimi uderzeniami. Dopasowane do nadkoli, nie zabierają wiele miejsca w przestrzeni ładunkowej.

Podsufitka

Wykonywana z polipropylenu ze względu na zbierającą się wilgoć pod sufitem przy zmiennych warunkach atmosferycznych. Polipropylen jest odporny na wilgoć jak i wodę. Podsufitka często jest zakładana jako osłona dodatkowej izolacji termicznej czy ze względów estetycznych. Również dzięki podsufitce uzyskuje się ochronę przed nagrzewającym się dachem w gorące dni.

Zabezpieczenie ściany grodziowej

Element wykonywany ze sklejki 12 mm lub tworzywa. Dodatkowo chroni ścianę przed wgnieceniami, zarysowaniami oraz daje możliwość montażu dodatkowych punktów mocowania ładunku na różnych wysokościach, co powoduje zwiększenie jej wykorzystania jako praktycznego elementu zabudowy.

Lekka izolacja termiczna oraz dodatkowe wygłuszenie

Stosowana pianka z gumy kauczukowej o właściwościach akustycznych oraz izolacyjnych. Nie pochłania wilgoci i jest odporna na działanie wody. Dodatkowo jest materiałem samo-gasnącym, jest odporna na grzyby i bakterie, posiada atest higieniczny. Nie pochłania zapachów. Dzięki profesjonalnemu wyklejeniu pojazdu, otrzymujemy izolację, która pochłania hałas w przestrzeni ładunkowej oraz izoluje ją od nagrzewającej się blachy w słoneczne dni. Z kolei w samochodach serwisowych z dodatkowym ogrzewaniem postojowym, pozwala na uzyskanie wyższej temperatury w zimne dni, przekłada się na zmniejszenie pobieranego paliwa i większą wydajność ogrzewania.

Dodatkowe oświetlenie LED

Dodatkowe oświetlenie przestrzeni ładunkowej jest bezcenne w przypadku samochodu dostawczego. Oryginalne punkty świetlne z reguły nie doświetlają wystarczająco przestrzeni ładunkowej, co powoduje uciążliwą pracę po zmroku. Proponowane przez nas dodatkowe oświetlenie jest wykonane w technologii LED oraz podłączane w profesjonalny sposób, aby nie powodować usterek w oryginalnej instalacji elektrycznej jak i pojawiających się błędów w komputerze samochodowym. Bardzo duża moc świetlna i mały pobór prądu, pozwala na wielogodzinny czas pracy w dobrze oświetlonym pojeździe.

Korzyści z zabudowy przestrzeni ładunkowej

  • Mocna i trwała ochrona blacharki
  • Zwiększenie funkcjonalności przestrzeni ładunkowej
  • Podniesienie komfortu pracy
  • Bezpieczeństwo podczas transportu
  • Dbałość o ładunek
  • Ułatwienie załadunku
  • Profesjonalny wygląd pojazdu
  • Usprawnienie użytkowania pojazdu
  • Podniesienie wartości pojazdu podczas odsprzedaży